Kliknij, aby przejść do strony głównej

Organizatorzy: Instytut Nauk Społecznych oraz Centrum Projektów Edukacyjnych Wyższej Szkoły Gospodarki

PRELEGENCI SESJI PLENARNEJ


Prof. dr Gerald Hüther całe życie zawodowe poświęcił badaniom mózgu, jednak od wielu lat zajmuje się również edukacją i implementowaniem wiedzy o procesach uczenia się do systemów edukacyjnych. Jest jednym z inicjatorów projektu „Budząca się Szkoła” (Schule im Aufbruch). Jest to oddolny ruch zainicjowany przez dyrektorów i nauczycieli berlińskich szkół, którzy widząc u polityków zarządzających edukacją brak zrozumienia problemów obecnego systemu, postanowili oddolnie wymusić proces wprowadzania zmian. Od roku prof. Hüther sprawuje również opiekę naukową nad austriackim projektem, którego celem jest zmiana systemu kształcenia nauczycieli. Bez tego nowe generacje nauczycieli wciąż będą powielać stare wzorce.

Efektem współpracy prof. Hüthera z nauczycielami i pracownikami naukowymi są kolejne książki, w których autor wyjaśnia, dlaczego obecny model edukacji nie może być efektywny i dlaczego uczniowie właśnie w szkole tracą chęć do uczenia się. Polska premiera najnowszej książki, bestselera "Wszystkie dzieci są zdolne" odbędzie się na I Kongresie Neurodydaktyki w WSG w Bydgoszczy.


Czym jest „indywidualny styl uczenia się”?
Czy zunifikowany model nauczania “jeden dobry dla wszystkich” jaki dzisiaj  oferuje szkoła jest skuteczny?
Nie trzeba  badań naukowych aby zauważyć, że każde dziecko jest inne i każde dziecko w inny sposób przyswaja wiedzę. Czy metody oraz warunki w jakich uczymy dzieci w szkole są dla nich optymalne?
Rozpoznając styl uczenia się dziecka, dowiadujemy się co mu pomaga, a co szkodzi w procesie zdobywania wiedzy. Jak łatwo sobie wyobrazić inaczej uczy się mózg słuchowca, wzrokowca, kinestetyka czy dotykowca.
Narzędzia pomiaru i analizy stylu uczenia przybliży nam Pani Barbara Prashnig z Nowej Zelandii.

Barbara Prashnig
Założycielka Systemu Kreatywnego Nauczania (CLS) w Auckland w Nowej Zelandii, oraz autorka wielu książek w tym m.in. „The Power of Diversity” (przełożona na język Szwedzki, Fiński, Norweski i Indonezyjski). Jej dwie najnowsze książki to „Learning Styles In Action” a także wersja kieszonkowa dla nauczycieli „Learning Style and Personalized Teaching.

W USA pracowała nad Suggestopedią razem z dr Georgim Lazanovem z Bułgarii oraz nad analizą pomiarów stylów uczenia na Uniwersytecie St. John’s w Nowym Jorku.

Opracowała innowacyjny program diagnozujący analizę stylu uczenia, który jest obecnie dostępny w 10 różnych językach. Z powodzeniem udało jej się przedstawić także pionierski projekt analizy stylu nauczania  w szkołach, instytucjach edukacyjnych oraz biznesowych. Prowadziła szkolenia w  Wielkiej Brytanii, Chinach, Singapurze, Kanadzie Nowej Zelandii i Australii. Jest międzynarodowym coachem i konsultantką organizacji rządowych. Współpracowała z placówkami edukacyjnymi oraz firmami takimi jak BMW, Air NZ, IBM Finland, Lego Denmark, Time Magazine Australia, Siły Morskie Nowej Zelandii , Duńskie i Norweskie Siły Zbrojne, a także z Armią Amerykańską.

Od 2008 roku, Barbara Prashnig jest wykładowcą w Departamencie Edukacji na Uniwersytecie w Insbruku w Austrii, ucząc przyszłych nauczycieli wykorzystania Analizy Stylu Uczenia (LSA) w codziennej praktyce pedagoogicznej.

 


 

Dlaczego neurodydaktyka?
"W przedwczorajszych szkołach wczorajsi nauczyciele przygotowują uczniów do rozwiązywania problemów, jakie przyniesie jutro." dr Marzena Żylińska

Od kilkunastu lat dzięki metodom neuroobrazowania badacze mogą zaglądać do uczących się mózgów i zgłębiać naturę procesów uczenia się. Choć do pełnego ich zrozumienia droga jeszcze daleka, już dziś można formułować ogólne zasady, pozwalające zrozumieć, co ułatwia, a co hamuje naukę. Wiedza ta powinna jak najszybciej dotrzeć do nauczycieli. Powinni oni wiedzieć, które z obowiązujących dziś metodycznych zasad, w świetle badań uznać należy za szkodliwe mity. Największym problemem dzisiejszej szkoły jest brak motywacji do nauki. Dzięki rozwojowi neuronauk wiadomo już, dlaczego duża grupa uczniów właśnie w szkole traci chęć do uczenia się.


 

Dr Marzena Żylińska zajmuje się metodyką i neuropedagogiką. Uparcie dąży do zrealizowania Przewrotu Kopernikańskiego w polskiej edukacji: chce "wstrzymać nauczycieli i ruszyć uczniów." W licznych publikacjach niestrudzenie popularyzuje neurodydaktykę jako interdyscyplinarną dziedzinę nauki, opartą na badaniach mózgu. Praktyk edukacji- poszukuje i wdraża do swojej praktyki dydaktycznej nowe koncepcje pedagogiczne. Walczy o powstanie w Polsce przyjaznego mózgowi systemu edukacji. Jej marzeniem, do którego zmierza z wielką konsekwencją jest stworzenie modelu szkoły, w której uczniowie będą mogli w pełni wykorzystać swój potencjał i rozwijać talent. To dzięki jej inicjatywie do Polski przyjeżdżają co roku gwiazdy neurodydaktyki światowego formatu. Skutecznie zjednuje sobie wielkie rzesze nauczycieli jak i najwyższe władze oświatowe. Jest nadzieją na zmianę w polskiej edukacji!
Wykładowca NKJO W Toruniu, studiów podyplomowych WSG, "Neurodydaktyka z tutoringiem", prowadzi blog "Neurodydaktyka, czyli neurony w szkolnej ławce".
Kliknij poniżej aby posłuchać wywiadu w radiu z dr Marzeną Żylińską w TOKFM.

 


Katarzyna Lotkowska
metodyk, trener, nauczyciel-konsultant, rzeczoznawca podręczników z listy MEN, autorka programów “Żywa edukacja w edukacji wczesnoszkolnej” oraz “Zabawy fundamentalne dla Przedszkoli”. Prowadzi warsztaty nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach Europy dla osób zarządzających oświatą.  Jest autorką książek rozwijających twórcze myślenie oraz testów sprawdzających dla klas 1-3 szkoły podstawowej. Specjalizuje się w technikach komunikacji oraz motywowaniu ludzi do podejmowania działań.  Jej niekonwencjonalne sposoby przekazywania wiedzy i umiejętności cieszą się dużym uznaniem wśród uczestników spotkań. Jest metodykiem największego w Polsce programu edukacyjnego  Unii Europejskiej 3.4.3. Eduscience.

Od kogo zależy sukces dziecka?
Kto tak naprawdę ma największy wpływ na efektywność pracy ucznia – studenta, jak również jakie czynniki są w edukacji konieczne, by obie strony miały satysfakcję ze swojej pracy. Kolejny temat bardzo ważny w edukacji młodego człowieka to ujednolicenie oddziaływań domu i szkoły. Jak to zrobić?
 

 

DZIEŃ II: PRELEGENCI FORUM PRAKTYKÓW NEURODYDAKTYKI

Jarosław Traczyński –założyciel i prezes Kolegium Tutorów, tutor w Autorskich Liceach Artystycznych i Akademickich "ALA", nauczyciel historii, wykładowca WSG na studiach podyplomowych "Neurodydaktyka z tutoringiem"  W latach 1997 - 2008 dyrektor Liceum Akademickiego Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. W Kolegium Tutorów zajmuje się szkoleniem tutorów, koordynowaniem programów szkoleniowych oraz wdrażaniem tutoringu do szkół. Od pięciu lat koordynuje program "Tutor we wrocławskiej szkole", realizowany w 30 szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Współautor publikacji: „Jak rozwijać młodych pracowników organizacji pozarządowych?" "Poradnik dla liderek i liderów III sektora”  oraz "Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej". 
W swojej działalności dydaktycznej przybliża założenia tutoringu jako metody pracy indywidualnej z uczniem. Uczestnicy studiów podyplomowych WSG zapoznają się  z celami tutoringu, jego tradycją oraz praktyką i doświadczeniem polskich szkół, które z powodzeniem wdrażają programy tutorskie.
Posłuchaj wywiadu z Jarosławem Traczyńskim w Radio Wrocław >>

Bożena Będzińska-Wosik

Osoba na wskroś pozytywna. Od 27 lat w tej samej szkole podstawowej-najpierw nauczyciel-buntownik a teraz dyrektor-innowator. Pozytywna energetycznie od zawsze i na zawsze. Ekspert w komisjach egzaminacyjnych i postępowaniach kwalifikacyjnych ds. awansu zawodowego nauczycieli. Jej pasją i misją jest szkoła przyjazna uczniowi i taką szkołę tworzy codziennie.

Ugięła kolana i spojrzała na szkołę oczami swoich uczniów. Od tego rozpoczęła serię fundamentalnych zmian w szkole, często niewyobrażanych dla innych. Dla niej wszystko jest proste- trzeba tylko chcieć! To co stało się w "jej" szkole innym wydaje się niemożliwe. Z uśmiechem mówi, że przecież to takie proste -to przecież podstawy, wręcz elementarz NEURODYDAKTYKI- wystarczy, że nauczyciel z dyrektorem i kuratorem odrobią lekcję i na drugi dzień zastosują w praktyce to, czego się dowiedzieli.

Szkołę oddała we władanie dzieciom: to one tworzą regulaminy, same organizują akademie szkolne, są inicjatorami zmian przestrzeni szkoły. Buduje pozytywne relacje z rodzicami, których zaprasza na szkolenia objaśniając kierunek zmian zgodnych z założeniami neurodydaktyki.

Jej codzienne sukcesy są źródłem pozytywnych inspiracji dla osób, które usiłując robić to co ona lecz często odbijają się od betonu. Wątpiącym powtarza: to nie beton tylko styropian!

Mówi, że studiowanie neurodydaktyki dało jej drugie życie zawodowe. Kobieta czynu. Założycielka nauczycielskiego klubu dyskusyjnego "SYNAPSA"
 

Wielokrotnie nagradzana: Medal „Serce Dziecku” – 1993 r. - z tego jest najbardziej dumna! Nagroda Ministra Edukacji Narodowej - 2012 r.
Odznaka „Za Zasługi  Dla Miasta Łodzi” – 2010 r.
Medal Komisji Edukacji Narodowej – 2010 r.
Nagroda Łódzkiego Kuratora Oświaty – 2005 r.
Nagroda Prezydenta Miasta Łodzi –  1999 r., 2003 r., 2007 r., 2010 r.



Janusz Dargiewicz
Ambasador Neurodydaktyki. Inżynier, absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej,  wykładowca przedmiotu „Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji” oraz "Narzędzia neurodydaktyki" w WSG w Bydgoszczy. Zwolennik odkrzesłowienia szkoły i kreatywnego uczenia przez nauczanie (LdL). "Edugeek", orędownik szkoły przyjaznej mózgowi ucznia, opartej o dobre tutorskie relacje nauczyciel-uczeń, wykorzystującej kreatywną formę zajęć w klasie ciekawszej, przyjaznej uczniowi i nauczycielowi. 
Zachęca, szkoli, wspiera merytorycznie i duchowo cyfrowych emigrantów w oswajaniu nowoczesnych technologii do codziennej (nie odświętnej!) pracy metodą projektu. Popularyzator wykorzystania filmu, animacji, podcastu (słuchowiska) do uwalniania zasobów edukacji w Internecie. Uczestnik projektu Edu-Akcja, “dzieci-uczą-dzieci” fundacji Obywatele Nauki w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, redaguje facebook.com/neurodydaktyka

W neurodydaktyce poszukuje odpowiedzi na pytanie jak proces edukacji uczynić  przyjemnym dla ucznia (a dzięki temu efektywnym dla szkoły) rozważnie wykorzystując  nowoczesne technologie, media i zasoby Internetu. Wszystko to czyniąc w zgodzie z postulatami neurodydaktyki dla budowania nowej kultury nauczania, w szkole przyjaznej mózgowi ucznia a dzięki temu skutecznej i sensownej. W szkole którą można ukończyć będąc szczęśliwym i wykształconym człowiekiem!
Zwolennik pokojowego przewrotu kopernikańskiego postulowanego przez dr Marzeną Żylińską ze Starego Torunia: "Wstrzymać nauczycieli- ruszyć uczniów"
Wierzy, że jest to możliwe w Polsce tu i teraz. Trzeba tylko chcieć...
Yes we can!

facebook.com/neurodydaktyka

Agnieszka Pieniążek - nauczyciel mianowany, od 8 lat pracuje jako polonistka w Zespole Szkół

w Wiązownicy, woj. podkarpackie. W poszukiwaniu inspiracji do zmian w edukacji przemierza Polskę wszerz i wzdłuż!

Absolwentka Uniwersytetu Rzeszowskiego, Studiów Podyplomowych w Akademii Rolniczej w Krakowie, Neurodydaktyki z Tutoringiem w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy, od października słuchaczka studiów podyplomowych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.

Miłośniczka Janusza Korczaka , tak jak On wierzy w ludzi i dobro dziecka stawia na pierwszym miejscu. Uważa, że nie ma rzeczy niemożliwych do zrealizowania. Marzy o szkole, w której nie ma porażek, którą wszyscy uczniowie kończą wiedząc jaki mają talent, jakie zdolności, dzięki którym mogą stać się kim zechcą. Jest przekonana, że w przyszłości miarą sukcesu edukacyjnego będzie nie liczba zdobytych punktów maturalnych lecz informacja, że uczeń odnalazł swoją pasję i rozwinął zainteresowania i zachował chęć do dalszej nauki. Zwolenniczka Przewrotu Kopernikańskiego dr Marzeny Żylińskiej.

Monika Gryboś - polonistka, stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2012). Absolwentka Kursu Retoryki i Krytyki Praktycznej w Polskiej Akademii Nauk, studiów podyplomowych Literatura i książka dla dzieci i młodzieży wobec wyzwań nowoczesności na Uniwersytecie Warszawskim i Neurodydaktyki z tutoringiem w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy.

Autorka artykułów opublikowanych w "Polonistyce", "Kwartalniku Językoznawczym" i tomach pokonferencyjnych. Zawodowo prowadzi zajęcia indywidualne i kursy przygotowujące do sprawdzianu szóstoklasisty, testów predyspozycji językowych, egzaminu gimnazjalnego (część humanistyczna) oraz ustnej i pisemnej matury.

Karola Glasner - Fruwająca (po festiwalach) ze swoimi uczniami-gimnazjalistami. Z zawodu bibliotekarka, filmowiec, niezależny i niestrudzony producent filmów i animacji. Odkrywca talentów. Kobieta czynu, praktyk, dla której nie ma rzeczy niemożliwych, odkrywa (nawet bardzo opornym!) kreatywną mocy animacji jako atrakcyjnej formy przekazu treści edukacyjnych.

Jurorka festiwalu Międzynarodowego Festiwalu Filmów Młodego Widza "ALE KINO!" w Poznaniu w 2013r.

Wykładowczyni kierunku studiów podyplomowych
"Neurodydaktyka z tutoringiem"

Agnieszka Ważny

Neuropedagog, chemik, licencjonowany coach i trener Art of Neuro-Linguistic Programming, wykładowca akademicki min. z zakresu komunikacji i motywacji. Założycielka Centrum Innowacyjnych Metod Edukacyjnych „Ważny FLOW”.

Fascynuje się neurodydaktyką i wykorzystywaniem wiedzy na temat mózgu do optymalizacji procesów uczenia w taki sposób, aby nauka i rozwój stały się naturalnym, radosnym i efektywnym procesem. Całe jej życie zawodowe związane jest z innowacyjnymi projektami. Autorka wielu programów edukacyjno-rozwojowych, pomysłodawczyni projektów „Matematyka na wesoło” oraz „Mózg na diecie” Ekspert przybliżający zagadnienia neurodydaktyki na łamach miesięcznika „Sygnał. Magazyn Wychowawcy.”

Jolanta Staromłyńska

Nauczycielka, grafik komputerowy, konserwatorka. Uczy w liceum informatyki, wiedzy o kulturze i historii sztuki. Szkoli dorosłych z zakresu obsługi komputera i grafiki komputerowej. W swojej pracy łączy kulturę i sztukę z nowoczesnymi technologiami. Zwolenniczka praktyki i pracy projektowej – przeciwniczka transmisyjnej metody nauczania. W neurodydaktyce szuka odpowiedzi na to jak przywrócić uczniom radość ze zdobywania wiedzy; jak wywołać motywację wewnętrzną, dzięki której uczniowie podążając za własnymi zainteresowaniami będą zgłębiać wiedzę.  Swoimi pierwszymi doświadczeniami z praktykowania neurodydaktyki podzieli się z uczestnikami warsztatu.

Mariola Rybińska

Od 13 lat pracuje jako nauczyciel języka angielskiego w technikum. Pełniąc funkcję koordynatora projektów unijnych miała możliwość poznawania europejskich systemów edukacyjnych. Zauważyła, że w Europie, gdzie systemy kształcenia promują aktywną postawę uczniów oraz ich kreatywność sprawiają, że szkoła jest miejscem lubianym przez uczniów i rodziców.

Niestety w Polsce uczniowie szkoły nie lubią -większość czasu spędzają na biernym słuchaniu i robieniu notatek.  Neurodydaktyka zainspirowała ją do przygotowywania lekcji o ciekawym otaczającym uczniów świecie. Za sukces uważa rozpoczęcie współpracy z Kuratorium Oświaty w Białymstoku, której celem jest propagowanie idei neurodydaktyki. Chce propagować taki model współpracy jako dobrą praktykę i dlatego do dyskusji zaprosiła przedstawicieli Kuratorium Oświaty w Białymstoku.

Zaproszeni pgoście to:

Bożenna Krzesak- Mucha – zastępca dyrektora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Białymstoku. Z wykształcenia – nauczyciel języka polskiego. Od lat zachęca podlaskie szkoły do działań innowacyjnych, a ostatnio próbuje przekonać je, że warto zainteresować się neurodydaktyką i wykorzystać wyniki badań nad mózgiem w bezpośredniej pracy z uczniami.

Krzysztof Sochoń – wizytator ds. ewaluacji, nauczyciel dyplomowany, z wykształcenia nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. 25 letni staż pracy w oświacie, z czego 15 lat w nadzorze pedagogicznym (Kuratorium Oświaty w Białymstoku).  Promotor idei szkół promujących zdrowie i wykorzystywania nowoczesnych technologii w nauczaniu.

Ewa Borgosz – absolwentka Instytutu Lingwistyki Stosowanej  Uniwersytetu Warszawskiego, Studiów  Podyplomowych w zakresie Edukacji Niezależnej  na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych UW oraz Neurodydaktyki z Tutoringiem w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Mówi o sobie, że jest nauczycielką w stanie spoczynku, bo jak się jest prawdziwym nauczycielem – to już na zawsze. Przez wiele lat uczyła języka niemieckiego i rosyjskiego w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Jest założycielką i wieloletnią dyrektorką jednej z pierwszych szkół niepublicznych Społecznego Towarzystwa Oświatowego. Trenerka i edukatorka. Współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trener i z wydawnictwem RAABE jako redaktorka merytoryczna i autorka szkoleń i artykułów.

Neurodydaktyka a ocenianie kształtujące
Opisana po raz pierwszy w 1998 roku nowa filozofia nauczania, która w naszym kraju przyjęła nazwę Ocenianie Kształtujące, staje się coraz bardziej popularna w Polsce. Jej upowszechnianiu mogą sprzyjać podejmowane przez MEN decyzje dotyczące oceniania i promowania, nadzoru pedagogicznego, podstawy programowej. Jednak wprowadzanie oceniania kształtującego jako zbioru technik i metod pracy z dziećmi i młodzieżą oraz sposobu oceniania nie przyniesie efektu, jeśli nie będzie za tym stało zrozumienie, a nawet  doświadczenie tego, jak uczy się nasz mózg.

Tego właśnie będą Państwo mogli doświadczyć na warsztacie „Naurodydaktyka a ocenianie kształtujące”.

Neurodydaktyka a pedagogika Marii Montessori.
W świat Papierowego Wiatraczka i wspaniałych pomagającyh sobie przedszkolaków przeniosą nas:

Grażyna Karasińska-Kraszkiewicz

Nauczyciel dyplomowany, harcmistrzyni. Koordynator Oddziału Łódzkiego Polskiego Centrum Origami. Ponad 20 letni staż pracy jako nauczyciel przedszkola. W 2005 roku otrzymała nagrodę Łódzkiego Kuratora Oświaty za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktycznej i wychowawczej.
W 2010 certyfikat "Nauczyciel Nowator" wydany przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.

 

 

Anetta Putek-Pałuszyńska

Nauczyciel dyplomowany. Od dziesięciu lat pracuje metodą Marii Montessori. Trener-wykładowca systemu Edukacja przez ruch;  współzałożycielka Koła Trenerów Kinezjologicznego Systemu Edukacja przez ruch przy Oddziale Łodzkim Polskiego Centrum Origami. Redaktor i  autorka artykułów czasopisma PCO "Origami w Terapii i Edukacji".

Kwalifikacje do pracy z małymi dziećmi uzyskała na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, miłośniczka gry na instrumentach  (gitara, instrumenty klawiszowe, akordeon, flażolet) - ukończyła szkołę muzyczną w klasie akordeonu


Katarzyna Agnieszka Panter

Nauczyciel dyplomowany języka rosyjskiego, wychowania do życia w rodzinie, techniki. Socjoterapeuta. Od marca 2008 r. dyrektor Gimnazjum nr 2 w Jankowicach w powiecie grudziądzkim. Przeciwniczka transmisyjnego modelu nauczania. Inicjatorka zmian w szkole, w której uczy, mających ułatwić uczniom procesy uczenia. Propagatorka neurodydaktycznych zmian w szkole. Nauczyciel , zorientowany na rozwój osobisty. Wyznaje zasadę, że nie ma procesu dydaktycznego bez wychowawczego. Zmiany, które proponuje swoim uczniom i nauczycielom pozwalają na podejmowanie nowych wyzwań i na rozwój uczniów. Skupia się na tworzeniu optymalnych warunków do nauczanie i uczenia się. O sobie mówi: "Poszukujący dyrektor, który długo szukał by wreszcie odkryć NEURODYDAKTYKĘ !

W panelu dyskusyjnym wraz pomocą nauczycieli, Pionierów Neurodydaktyki odpowie na pytanie "Co każdy nauczyciel wiedzieć powinien o neuronach lustrzanych"

Joanna Kulig

Językoznawczyni i badaczka, life coach i coach rodzicielski, edukatorka i neuronauczycielka języków obcych (głównie angielskiego i polskiego). Jest absolwentką Etnolingwistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, studiowała tam także filologię serbsko-chorwacką. Badała również przyswajanie języka przez dzieci (psycholingwistyka) m.in. na uniwersytecie w Leiden (Holandia) oraz aspekty dwujęzyczności (neurolingwistyka metodą EEG) w instytucie badawczym Donders Institute for Brain, Cognition and Behaviour w Nijmegen (Holandia). Obecnie kontynuuje badania nad nabywaniem języka w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Jest coachem językowym i właścicielką firmy Quantum Institute, której zadaniem jest m.in. nauczanie języków z wykorzystaniem metod pozwalających na skuteczne i pewne porozumiewanie się językiem obcym. Jednocześnie, stosując narzędzia coachingowe i wiedzę z zakresu neurodydaktyki oraz neurobiologii mózgu, umożliwia rozwój osobisty swoich klientów i pomaga im podążać w stronę spełniania swoich marzeń. Jest gorącą zwolenniczką skupiania się na zasobach i mocnych stronach uczniów. Mocno wierzy w człowieka oraz jego ogromne kompetencje i możliwości, a zwrotów ‘antytalent językowy’ czy ‘to jest trudne’ nie posiada w słowniku! Dużo się śmieje
Na konferencji poprowadził dwa praktyczne warsztaty technik skutecznego i szybkiego uczenia się języków obcych (angielskiego i… serbskiego).

Ewa Minor

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz studiów podyplomowych na kierunku Neurodydaktyka z tutoringiem w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. W czasie studiów będąc prezesem stowarzyszenia Klub Myśli Humanistycznej w Zabrzu, organizowała liczne sesje popularnonaukowe, której celem była wymiana myśli między uczniami liceum, studentami i pracownikami naukowymi.

Prowadziła również kwartalnik kulturalny „Po-mysł”, początkowo ukazujący się w tradycyjnej formie, następnie w ramach kwartalnika internetowego. Ma za sobą organizację wielu kulturalnych przedsięwzięć na Śląsku m.in. trzydniowy festiwal twórczości Czesława Miłosza „Przenikanie przestrzeni”; sesję popularnonaukowa współorganizowana z Wydawnictwem Literackim w Krakowie poświęcona twórczości Witolda Gombrowicza; Pierwszy Slam Poetry w Zabrzu; Festiwal Kultury Alternatywnej w Zabrzu „Odarci z…”.

Od dwóch lat zajmuje się  Analizą Stylów Uczenia się Barbary Prashing, wspólnie z Joanną Olesińską – Prus. Jest zwolennikiem nowoczesnej edukacji. Wierzy, że polska szkoła może być lepsza, szkoli nauczycieli z metod dostosowanych do indywidualnych stylów uczenia się dzieci i młodzieży oraz z neurodydaktyki i turoringu. Autorka szkolenia on-line z Neurodydaktyki z tutoringiem adresowanego do nauczycieli i dyrektorów szkół.
W codziennym życiu szczęśliwa nauczycielka języka polskiego w Gimnazjum nr 34 we Wrocławiu, gdzie każdego dnia stosuje wiedzę o naturalnych procesach uczenia się.

Dagmara Sobiecka

Polonistka, wieloletnia lektorka języka polskiego jako obcego; wielbicielka polskiej tradycji, kultury i literatury oraz – rzecz jasna – naszego ojczystego języka:)

Autorka cupofpolish.com - serwisu dla uczących się polskiego; absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją Animacja Kultury w Instytucie Kultury Polskiej;
stypendystka programu Sokrates – Erasmus na Uniwersytecie Paul’a Valery’ego w Montpellier we Francji (studia wielodyscyplinarne);

Logopedka (Pomagisterskie Studium Logopedyczne Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego) ćwicząca z obcokrajowcami najbardziej szeleszczące grupy spółgłoskowe, jakie kiedykolwiek słyszeli;

Prywatnie mama Heleny i Ignacego, którzy nieustannie inspirują!


 

 

Konferencja - Neurodydaktyka – obecny system edukacji w świetle badań nad mózgiem
Wyższa Szkoła Gospodarki