Kliknij, aby przejść do strony głównej

Organizatorzy: Instytut Nauk Społecznych oraz Centrum Projektów Edukacyjnych Wyższej Szkoły Gospodarki

Zapraszamy do posłuchania Profesora Geralda Hüthera w Klubie Trójki.
Aby posłuchać całej audycji proszę kliknąć na ikonkę głośnika na zdjęciu Profesora >>>

Neurodydaktyka skutecznie pomaga w wytyczaniu kierunku koniecznych zmian w systemach edukacji na całym świecie oraz w znalezieniu odpowiedzi na wiele pytań:

  • Czy dzisiejsze szkoły ułatwiają czy może utrudniają pracę mózgu ?
  • Dlaczego uczniowie w szkołach tracą motywacje do uczenia się?
  • Czy szkoła nastawiona na testowanie ma sens?
  • Czy potencjał ucznia jest w szkole wykorzystany?
  • Czy szkoła pomaga uczniowi w stworzeniu pozytywnego obrazu samego siebie i zbudowaniu wiary we własne możliwości?

Odpowiedzi postaramy się poszukać na I Kongresie Neurodydaktyki  w gronie znakomitych polskich i zagranicznych prelegentów z dziedziny neurobiologii, neurodydaktyki, analizy stylu uczenia i tutoringu. Zobaczymy jak przenieść wnioski płynące z neuronauk na codzienną praktykę edukacyjną.
Przygotujmy się na intensywny przepływ energii!

 

KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE

Prof. dr Gerald Hüther  gość pierwszego dnia kongresu powoła się na wyniki badań nad mózgiem pokazując bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. W dzisiejszym modelu edukacyjnym każemy dzieciom zajmować się głównie tymi przedmiotami, z którymi mają największe problemy.

Jak rozwinęłyby swój potencjał, gdyby mogły same wybierać i poświęcić czas na to, co im wychodzi najlepiej. Czy jako rodzice i nauczyciele mamy prawo narzucać dzieciom swoją wolę i formatować je według naszych wyobrażań preferujących średniactwo? Czy nie szkoda nam ich zmarnowanych talentów?

ANALIZA STYLU UCZENIA -WSPARCIE RÓŻNORODNOŚCI

Gość specjalny z Nowej Zelandii, Pani Barbara Prashnig przedstawi nam zupełnie nowe spojrzenie na ucznia. Odpowie na pytanie w jaki sposób można poprawić obecny model odpersonalizowanej szkoły, która wszystkich uczniów mierzy jedną miarką oczekując wspaniałych wyników. Pokaże praktyczny sposób na zmianę podnoszącą skuteczność i komfort pracy nauczyciela a jednocześnie efektywność i przyjemność uczenia się ucznia.
A wszystko to bez konieczności czekania na dyrektywy odgórne. 

NEURODYDAKTYKA W PRAKTYCE

Na kogresie uruchamiamy metodyczne Forum Praktyków Neurodydaktyki. W drugim dniu kongresu do zaprezentowania swoich doświadczeń zaprosiliśmy praktyków, pionierów neurodydaktyki. W otwartej dyskusji dowiemy się się jak odnieść teorię do codziennej praktyki szkolnej na różnych poziomach edukacji.

Zaczniemy od przedszkola odkrywając czy warto przedszkolaka traktować po ludzku i co z tego wynika, poznamy kreatywną moc animacji w odkrywania talentów w uczniach. Od czego zacząć zmiany zapytamy dyrektor szkoły stosującą neurodyktykę jako motto swojej pracy o zdanie pytając najpierw swoich uczniów.

Od nauczycielki języka angielskiego z Białegostoku dowiemy się jakie wsparcie możemy uzyskać z najmniej oczekiwanej strony- od lokalnych władz oświatowych a także jak pracować z uczniem trudnym. Poznamy skutecznie narzędzia pomiaru stylu uczenia i nauczania do poznawania własnych uczniów i co pozytywnego z tego wynika. Na forum praktyków porozmawiamy szczerze nie tylko o samych sukcesach ale także o problemach
i barierach, które możemy napotkać a które chcemy przekraczać ucząc się wzajemnie od siebie.

Mamy nadzieję, że taka formuła otwartego forum spodoba się Państwu i ułatwi zrobienie samodzielnie pierwszego kroku w kierunku zmian zgodnie z postulatami neurodydaktyki.
Praktycy doradzą państwu od czego zacząć, kiedy oczekiwać pozytywnych zmian i na jakich "rafach się nie rozbić".

 

Konferencja - Neurodydaktyka – obecny system edukacji w świetle badań nad mózgiem
Wyższa Szkoła Gospodarki